Wir setzen Cookies ein, um unseren Internetauftritt bestmöglich auf Ihre Bedürfnisse abzustimmen. Sie geben uns Ihre Einwilligung hierzu, indem Sie auf ‚Ich stimme zu‘ klicken. Weitere Informationen zu unserer Cookie-Nutzung finden Sie in unseren Datenschutz-Bestimmungen.

ICH STIMME ZU
WEITERE INFORMATIONEN

To personalize content and the user experience on our website, we use cookies. You give us your permission to do so, by clicking on the “I agree” button. Learn more about Cookies in our Privacy Policy.

I AGREE
LEARN MORE
IHRE COOKIE-EINSTELLUNGEN
ERFORDERLICHE COOKIES

Diese sogenannten „Session-Cookies“ sind für die Kernfunktionen der Webseite erforderlich und werden automatisch aktiviert, wenn Sie diese Webseite nutzen. Zudem tragen sie zur sicheren und vorschriftsmäßigen Nutzung der Seite bei.

FUNKTIONALE COOKIES

Diese Cookies ermöglichen uns die Analyse der Webseitenutzung, damit wir deren Leistung messen und verbessern können und die Inhalte den Nutzeranforderungen anpassen können. Das Deaktivieren dieser Cookies könnte zu einem schlechteren Nutzererlebnis führen.

PRÄFERENZEN SICHERN
Sie können die Einstellungen jederzeit unter „Cookie-Einstellungen“ ändern. Diese sowie detaillierte Informationen finden Sie in unseren Datenschutz-Bestimmungen.
YOUR COOKIE-SETTINGS
REQUIRED COOKIES

These so-called „session cookies“ are required for the core functions of the website and are automatically activated when you use this website. They also contribute to the safe and correct use of the site.

FUNCTIONAL COOKIES

These cookies enable us to analyse website usage so that we can measure and improve its performance and adapt its content to user requirements. Deactivating these cookies could reduce the user experience.

SAVE PREFERENCES
You can change the settings at any time under "Cookie settings". Detailed information can be found in our Privacy Policy.

Top Topics

Enthusiasm: Turbo-charged learning for the brain

‘Enthusiasm is infectious’: Dr Petra Arndt explains how learning processes are formed

Top Topics

Effective learning vs. regurgitative learning

‘We’re not storage devices that can absorb infinite amounts of information on demand’ – An interview with Brigitte Reysen Kostudis, qualified psychologist and psychological advisor at the Freie Universität Berlin

Global Education

A school day in Finland

Looking to the wider world: Timo Syrjälä, 11 years old, year 6, from Sipoo, Finland

Student Reporter

An evening full of encounters

Bookworm

What are you reading?

Daily Life

Pasta-bake with tomatoes, ham and olives

A recipe for kids of all ages by food blogger 'Graziellas Foodblog'

Top Topics

Are our expectations too high?

The mother, grandmother, author and literary scholar Xenia Frenkel wonders whether, nowadays, we sometimes have too high expectations of our offspring and whether more independent learning and making mistakes are also part of development

Phorms Campus Berlin Süd – We are turning 10!

The Phorms Campus in Steglitz-Zehlendorf is celebrating its...

The bilingual learning journey

With the immersion method, children acquire languages automatically...

What's new?

Phorms Campus Hamburg – New sports facility for all ages

New multi-functional sports field for the Phorms Campus Hamburg inaugurated